Amikor online marketingről beszélünk, szinte mindenkinek a weboldal jut eszébe. De a normál üzleti beszélgetések is gyakran úgy végződnek, hogy a részleteket nézd meg a weboldalunkon. Ugye milyen egyszerű információ nyújtási lehetőség egy valóban jó weboldal?

Persze a valóságban sok vállalkozásnak nincsen weboldala, vagy nincsenek fent a valóban lényeges információk, adatok. De ha amúgy mindent valóban jól elvégzett a weboldal készítőnk (részletes információk a feladatokról és árakról: weboldal készítés), jön a következő nehézség: Hogyan találják meg a lehetséges ügyfeleink?

Szinte minden böngészőben van kereső funkció és a leggyakrabban használt kereső a Google, így várhatóan ide fog bekerülni a kérés. És jönnek a komplikációk. Ha valaki tanácsára a rettentohosszunevleirnisemkonnyu.org nevet választottuk, mert az majd jó lesz a keresőkben, akkor külön gépelési tanfolyamot kell tartanunk az érdeklődőknek, ráadásul ha véletlenül elírnak valamit, máris a konkurenciához irányítottuk őket. Ha el akarjuk kerülni ezeket a buktatókat, mindenképpen a keresőoptimalizálás lesz a megoldás

Mit lehet ezzel tenni, ha a domain nevünkön már nem kívánunk változtatni?

  • Igényelhetünk +1 rovidnev.hu domaint, ami szintén ide irányíthatunk, így ezt is elég kommunikálnunk.
  • Magyarországon a .hu végződés mindig előnyben lesz a többi (.com, .org, .eu, stb.) végződéssel szemben, így valami megjegyezhető .hu domain névvel jól járhatunk.
  • Elengedhetjük a domain nevet. A weboldalakon van lehetőség általunk kiválasztott kifejezésekre optimalizálni, ami lehet egy fantázia név, vagy a “brand nevünk”, mint pl. “Kati műköröm”, “Szabó teherfuvar”, “Nívó Klíma”, stb. Az a lényeg, hogy ez a név valóban egyedi legyen, és jól beállított technikailag.
  • Lehet a valódi szolgáltatásokra is optimalizálni, mint pl. duguláselhárítás, tetőfedés, kutyakozmetika, de ezekre igen nagy a verseny, nem lesz elegendő 5 perces munka. Van ahol az első helyezettek több éves és több milliós költés után érték csak el a pozíciójukat, ráadásul folyamatosan kell költeniük rá, mivel a konkurencia is dolgozik.

Látható, hogy a kérdés kör meglehetősen összetett. Ha bővebb információkra kíváncsi, érdemes elolvasni az alábbi cikket: Keresőoptimalizálás 2019-ben.