Vajon marad ez a tendencia a 2022-es esztendőben?
Megfigyelhető volt az elmúlt években az, hogy kissé megnőttek a keresőoptimalizálási árak. Ennek több oka is volt, amely lehet, hogy elkerülte sokak figyelmét. Lássuk a részleteket!
Miért ugrottak meg a SEO árak 2021-ben?
Megváltozott, azaz bonyolultabb lett a SEO szakma
A Google keresőoptimalizálási árak emelkedésének egyik fő oka az volt, hogy most már nem lehet bárki “SEO szakember”, mint 10 évvel ezelőtt. Míg régen elég volt elolvasni néhány Google dokumentumot, addig ma már hosszú hónapokat, akár éveket is el lehet tölteni azzal, hogy valakiből igazi, tapasztalt és profi SEO szakember váljon.
Most már sokkal bonyolultabb technikai megoldásokat kell alkalmazniuk a SEO szakembereknek ahhoz, hogy ugyanazt az eredményt tudják elérni, mint 10 évvel ezelőtt. Tehát magasabb lett a szakmai elvárás, a különféle szoftverek ismerete, illetve a megbízható és etikus módszerek használata is előtérbe került. Ennek pedig ára van.
A koronavírus miatt rengetegen kereskednek az interneten
Mivel sok vállalat csak az internet segítségével tudott továbbra is értékesíteni, így kiéleződött a verseny az egyes kulcsszavakért, amelyekre egyre nehezebb felhoznia a keresőoptimalizálás szakembereknek a webhelyeket, hiszen számos kifejezést már szinte teljesen befoglaltak azok, akik korán cselekedtek.
Nagy hátrányból indulnak emiatt azok a cégek, amelyek még csak most kezdik meg az online tevékenységet, hiszen egyre kevesebb kulcskifejezésre lehet őket felhozni a keresők találati oldalain. Nem lehetetlen, viszont nagy munkát jelent ez a SEO munkatársaknak.
Vajon folytatódik a drágulás 2022-ben?
Ahogy halad előre az idő, annál intenzívebb lesz az online arénában a harc… Elképzelhető, hogy a SEO szakma továbbra is emelni fogja az árakat, hiszen egyrészt infláció van, másrészt pedig eszméletlen tempóban fejlődik a SEO szakma, amivel muszáj lépést tartani. Az információ pedig hatalom, s ennek ára van.