ételek

Hallottál már az erdélyi vendégszeretetről? Bizonyára igen, mert messze földön híres, de ha nem hiszel benne, győződj meg róla magad is! Utazz el Erdélybe, fedezd fel a tájak szépségeit, a természeti, a kulturális és a történelmi kincseket, valamint a gasztronómia különlegességeit se hagyd ki!

Erdély nevezetességek sorát vonultatja fel előttünk, amelyeket érdemes felkeresni. A városokon, a vidéki tájakon, a bájos kis falvakon kívül azonban van itt még valami, ami miatt megéri ide ellátogatni. A “terülj-terülj asztalkám” minden vendégnek jár, aki beteszi a lábát egy erdélyi házba. Itt akkor is étellel kínálnak, ha már régen jóllaktál, és akkor is, ha szegénységben vannak.

Az ételek is azért olyan finomak, mert szívvel-lélekkel lettek elkészítve, valamint szeretettel vannak feltálalva és kínálva is. Itt minden turistának szívélyes fogadtatásban van része, akárhonnan is érkezik, otthonosan fogja érezni magát.

Festői hegyek és völgyek

Ha megettük reggelire a vinetét, a zakuszkát, ittunk rá egy jó szilvapálinkát, akkor el is indulhatunk felfedezni Erdély nevezetességeit. Legendás várak és kastélyok, egyedülálló tavak, mesés hegyek és völgyek várnak minket szerte e területen. Bármerre indulunk, egészen biztosan varázslatos helyen fogjuk találni magunkat, mert errefelé csak ilyenek vannak.

Torockó Erdély egyik legnépszerűbb kirándulóhelye, az 1129 méterével fölé magasodó Székelykővel. A falu arról híres, hogy itt egy reggelen kétszer kel fel a Nap, mivel az első után eltűnik a hegy mögött, majd újra felbukkan.

Számos kirándulóhely található a Hagymás-hegységben, amelynek legismertebb pontjai a Békás-szoros és az Egyes-kő. Ez utóbbi arról nevezetes, hogy Kós Károly róla mintázta a Fővárosi Állat- és Növénykert Nagyszikláját, amely 1912-re készült el.

Különleges tavak

Erdélyben nincs olyan sok tó, viszont annál különlegesebb mindegyik. A Gyilkos-tó egy völgyelzáródással keletkezett, a mai napig kiállnak belőle a völgy egykori fenyőfáinak törzsei. Emiatt a világ egyik legjelentősebb természeti ritkaságai között tartjuk számon.

A Szent Anna-tó a Csomád-hegység vulkáni kráterében keletkezett, egy ideje tilos benne fürödni, kivéve a medvéknek. A tó szomszédságában medvelesre is be lehet fizetni, egy detektívtükrös ablak mögül, légkondicionált helyiségből figyelhetjük meg a környék barnamedvéit.

Hosszan sorolhatnánk még Erdély természeti kincseit, látványosságait, de nézzük meg azt is, hol tudunk megpihenni kirándulásaink alatt.

Milyen szállások vannak Erdélyben?

Amennyiben itt tartózkodunk egy darabig, a szállás Erdélyben is nélkülözhetetlen lesz, hiszen nem a szabad ég alatt szeretnénk aludni. Attól függően válasszunk, hogy mik az elvárásaink, illetve milyen szolgáltatásokat szeretnénk igénybe venni.

Elbújhatunk egy erdőközeli faházban, kibérelhetünk egy dézsafürdővel ellátott bájos kis házat, vagy visszarepülhetünk az időben, és megszállhatunk egy várkastélyban. Ha pedig luxusélményekre vágyunk, akkor találunk fényűző hoteleket is.