Videómegtekintés, hírlevél-feliratkozás, tartalomletöltés, híváskezdeményezés, kattintás egy gombra, vásárlás – ezek mind konverziónak tekinthetők. Vagyis olyan mérhető aktivitások, amelyekből a cégünk számára információkat szűrhetünk le a jelenlegi és a potenciális vásárlóinkról.
Vannak magasabb és alacsonyabb rendű elköteleződések is. Előbbiek az úgynevezett makro-, utóbbiak a mikrokonverziók.
Az általánosan elmondható, hogy minden online vállalkozás esetében cél a cselekvési arány fokozatos javítása. Ennek elérésére olvashatsz most néhány tippet, de ha nem vagy biztos a dolgodban, kérd online szakemberek segítségét! A Prioris online marketing ügynökség például konverzió optimalizálás terén is számos praktikus megoldást kínál.
Mi az a konverziós arány?
Ha a weboldalad látogatóinak számát elosztod a konverziókéval, megkapod az épp aktuális rátát. Jónak 1-3% között mondható ez az arány. De mindenképp több mutatóval és felhasználói lépéssel együttesen kell elemezni. Mi lehet ebben a segítségedre?
Amennyiben webshopot üzemeltetsz, a Google Analytics egy úgynevezett vásárlói viselkedésriportot kínál. Ez valójában arra jó, hogy lásd a munkamenetek eredményeit és azt, hogy a kosárba hányan tettek be termékeket. Majd azt is megfigyelheted, hogy hány fogyasztó érkezett el a pénztárig, és közülük hányan vettek bármit is. Itt jól nyomon lehet követni az esetleges lemorzsolódásokat és annak valószínűsíthető okait.
Összességében elmondható, hogy a konverziós arány attól függ, hogy milyen felhasználói élményt nyújt a weboldalad.
Hogyan fokozható a látogatói elégedettség?
Ahhoz, hogy a felhasználók elégedetten távozzanak a weboldaladról, és még aktivitást is mutassanak, van néhány alapvető elvárás, amire törekedni kell. A legfontosabb, hogy felhasználóbarát legyen a site. Mit értünk ez alatt?
- Azt, hogy a betűtípus, a színek összhangban legyenek kínált termékkörrel.
- Jó helyre kerüljenek a CTA gombok.
- Megfelelőek legyen a tartalmak.
- Könnyen betöltődjön az oldal asztali és mobil eszközökön is.
Tippek konverzió optimalizálására
Van néhány jól bevált módszer arra, ha javítani szeretnénk a weboldalunk konverziós arányain.
Egyik ilyen a Hotjar, ami a felhasználói aktivitásokat analizálja. Ennek része az úgynevezett hőtérkép, ami színekkel mutatja egy képernyőfotón, hogy milyen cselekedetei voltak egy látogatónak. Ide tartoznak a felhasználói felvételek is, melynek során minden görgetés, kattintás rögzítésre kerül. Bár ezeket sokkal időigényesebb elemezni, ugyanakkor komplexebb képet is kapunk. Sőt még azt is megtudhatjuk, hogy honnan érkeztek a site-ra a felhasználók.
Ezeken kívül ott van még lehetőségként a Google Optimize A/B tesztekkel vagy az Optimonk a kosárelhagyások minimalizálására.
Láthatod, hogy a konverzió optimalizálása egy összetett, komplex marketingfeladat, melyben folyamatos tesztelések követik egymást. Ha nincs rá időd, vagy nem vagy eléggé biztos a dolgodban, kérd szakemberek támogatását, de semmiképp ne hanyagold el!