Az idők folyamán állandóan változik linkek szerepe a Google keresőoptimalizálásban (röviden SEO). A “hősidőkben” szinte csak a linkek száma volt érdekes, illetve a kulcsszavak sűrűsége, de ahogyan fejlődik a Google technológiája, úgy tudja egyre hatékonyabban kiszűrni az ügyeskedéseket, esetleges csalárd szándékú manipulációkat.

Bár a fő szempont mostanság a felhasználói élmény, ami a jó tartalom és a korszerű technológiai megvalósítások segítségével érhető el, még mindig nem elhanyagolható a megfelelő linkek szerepe.

Az, hogy milyen és mennyi linkre lesz szükségünk, az a versenytől és a weboldalunk általános helyzetétől is függ.

Induló weboldalak esetén a linképítés helyett inkább a valóban jó tartalomra érdemes fókuszálni, linkeket megpróbálhatunk ingyenes forrásokból szerezni, pl. a cylex tudakozó, nyitva.hu, és társai. Ezek kiépítése nagyjából 1 napos munka, a szükséges szövegek megírásával együtt, de rutinos linképítő pár óra alatt végezhet vele.

Szintén fontos a Google cégem (Google mybusiness) és az összes elérhető közösségi média platform beállítása (facebook, instagram, linkedin, pinterest, stb).

Ezekről a helyekről nem fogunk valóban értékes linkeket kapni, de azzal, hogy végig csináljuk a procedúrát, jelezzük a google számára azt, hogy komolyan vesszük az oldalunkat.

Ha van rá keretünk, rendelhetünk induló linképítési csomagokat erre szakosodott szolgáltatóktól, ha a szövegeket mi írjuk ezt megúszhatjuk 10-15 e Ft-ból. Ha szöveget is írni kell, ez a duplájára emelkedhet.

Mivel a Google az első pár hónapban csak figyeli az oldalunkat, az induló munkát el is végeztük, várni kell az első eredményekre, amik az indulástól számított 3-6 hónap után szoktak jelentkezni.

Már futó weboldalak esetén, a meglévő helyezések javítására helyezzük a fókuszt. Sokan itt követnek el komoly hibákat, ugyanis a blogjukra töltenek fel nagyon komoly információs szakmai anyagokat, amik sok esetben “kiütik” az üzleti oldalukat a keresőből. Ezt nevezik kulcsszó kannibalizációnak. És itt már kicsit bele kellene mélyednünk a keresőoptimalizálás rejtett bugyraiba, és ki kellene veséznünk, hogy az adott kulcsszóra, kulcsszavakra információs jellegű, vagy üzleti keresések történnek.

Ha elsősorban információs keresések, jobban járunk, ha külső forrásban helyezzük el a komoly cikket és onnan hivatkozzuk meg a saját üzleti oldalunkat. Ideális esetben a Google találati listáján egymás mögött fog szerepelni az általunk publikált információs cikk és az üzleti ajánlatunk.

Hol érdemes linket vásárolni? Sokan a magas DA értékű oldalakat részesítik előnyben, pedig az csak egyik részét adja a valódi értéknek, helyezés szempontjából sokkal fontosabb az adott megjelenés PA értéke. Igen, ha jó eredményeket akarunk, akkor a kihelyezett PR cikket is meg kell építeni linkekkel.

Ha ennél nagyobb mélységben érdekel a 2020-as haladó linképítési technológiák használata, nézz körül weboldalamon és kérj konzultációt: https://gaborwebstudio.hu/