Ahogy az év vége felé elérkezik az idő a téli gumiabroncsok használatára, fontos megvizsgálni, hogyan befolyásolja ez a váltás a fékhatást, különösen azokban az autókban, amelyek ABS (blokkolásgátló rendszerrel) rendelkeznek. A téli és nyári abroncsok közötti alapvető különbségek – mint a mintázat, anyagösszetétel és tapadási képesség – jelentősen befolyásolhatják a fékezés hatékonyságát.
A téli abroncsokat úgy tervezik, hogy jól teljesítsenek alacsony hőmérsékleteken. Puha keverékükből adódóan rugalmasságukat megőrzik hidegben is, és speciális mintázatuk jobban megtapad a havas vagy jeges utakon, ezzel javítva a fékhatást ilyen körülmények között.
Ezzel szemben a nyári gumik keményebb anyagból készülnek, amelyek a meleg időjárási körülmények között optimálisak, ahol a simább mintázat és a magasabb tapadás előnyös a száraz vagy enyhén nedves úton. Viszont a hidegben ezek a gumik kevésbé képesek megfelelő tapadást biztosítani, ami csökkentheti a fékhatást.
Amikor téli gumikra váltunk, fontos átgondolni, hogy ez miként befolyásolja az ABS működését. Az ABS célja a kerekek blokkolódásának megakadályozása intenzív fékezésnél, ami lehetővé teszi a jármű irányításának fenntartását. A téli gumik nagyobb tapadása hideg időjárási körülmények között javíthatja az ABS hatékonyságát, mivel az ABS a kerekek forgási sebességének figyelésén alapul, és a jobb tapadás segít fenntartani a kerekek mozgását fékezés alatt.
Ilyenkor érdemes megvizsgálni az autó irányíthatóságával kapcsolatos többi alkatrész működését is. Ha DSG váltó van az autóban és azt tapasztaljuk, hogy nem tökéletes a működése, akkor a DSG váltó javítás halaszthatatlanná válik. Egy jó tipp: keressük fel a dsgjavitas.hu oldalt a remek szolgáltatásért.
Összegzésképpen, a téli gumikra való váltás jelentős előnyöket hozhat a fékezési teljesítmény és az ABS működés szempontjából, különösen hideg, hóval vagy jéggel borított körülmények esetén, ellentétben a nyári gumikkal, amelyek ilyen helyzetekben kevésbé hatékonyak.