Egy esküvő megszervezése sokszor elsőre ijesztő feladatnak tűnik, de valójában nem nehéz, csak érdemes odafigyelni néhány alapvetően fontos dologra. Ebben a cikkünkben most hoztunk pár tippet, mire ügyelj, ha az esküvőtöket szervezed, vagy szervezitek.
Álmodd meg a dekorációt!
A dekoráció nagyon is meghatározza a menyegző hangulatát és stílusát, éppen ezért kellő figyelmet kell rá fordítani. Ha nem érzed magad elég kreatívnak, akkor bérelj fel egy esküvőszervező céget, vagy vedd igénybe a weddingbox esküvői dekorációs szolgáltatását, amely minden dekorálással kapcsolatos teendőt egy kézben összpontosít, így neked ezzel már nem kell foglalkoznod, és nem kell aggódnod sem miatta.
Amennyiben saját magad szeretnéd a helyszínt díszíteni, gyűjts inspirációkat, képeket olyan dekorelemekről és dekorált helyszínekről, amelyek passzolnak az elképzelésedhez. Ezekből szelektálj, és szedd össze azokat a dekorációs elemeket, amelyeket egészen biztosan szeretnél az esküvőtökön látni. Végül a helyszínhez igazítva próbáld minél hangulatosabban összeválogatni ezeket úgy, hogy végül egy tökéletes összképet kapj.
Költségvetés kérdése
Nem mindegy, mekkora büdzsé áll a rendelkezésetekre a nagy nap szervezéséhez. Fontos, hogy véletlenül se csússzatok ki a megszabott anyagi keretből, éppen ezért a precíz tervezés elengedhetetlen.
Priorizálni kell azokat a dolgokat, amelyekre garantáltan szükségetek lesz vagy amit biztosan szeretnétek a lakodalomra. Menyasszonyi ruha, öltöny, helyszín bérlése, gyűrűk, esküvői menü, emeletes torta, dekoráció vagy bármi, ami még számotokra lényeges. Első lépésben számoljátok ki, ezek mekkora anyagi ráfordítást igényelnek, és csak akkor tervezzetek tovább a lehető legapróbb részletekig mindent, amikor már látjátok, hogy mekkora keret marad minden másra.
A priorizálás fontossága
Koncentrálj arra, hogy a legfontosabb dolgokat mihamarabb elintézzétek. Helyszín lefoglalása, ruha kiválasztása, gyűrűk megvásárlása. Keress olyan barátokat vagy családtagokat, akik szívesen segítenek a szervezésben, és lehetőség szerint jó a szervező készségük is. Így ők sok terhet le tudnak venni a vállatokról, aminek köszönhetően nyugodtabban és áttekinthetőbben tudjátok lebonyolítani a szervezés folyamatát.
Érdemes a feladatokat egy táblázatban vezetni, időrendi sorrendben. Így pontosan látjátok, mi van még hátra, mire kell több időt szánni, és mi az, amit már csak ellenőrizni kell. Így az időben előrehaladva, ahogy közeleg a nagy nap, nem leszel feszült, mert a táblázatra ránézve pontosan tudni fogod, mi hol tart, és mi mikor és hogyan fog történni.
Tegyétek igazán személyessé a nagy napot!
A nagy szervezési hajrá közepette ne felejtsd el, hogy ez a nap kettőtökről és a közös életetek kezdetéről szól. Csempésszetek be a lakodalomra olyan elemeket is, amelyek csak rólatok mesélnek. Például nagyon megható lehet egy kivetített fotóalbum vagy egy kis faládika a közös emlékeitekkel, amelyen keresztül elmesélitek a történeteteket a násznépnek.