elektromos autó töltés otthon

„Az átlagos megtakarítás havi 500 euró felett”

A cikk finnországi adatok alapján készült, de tanulsággal szolgálhat idehaza is.

Az átlagos háztartás évente körülbelül 5000 kilowattóra villamos energiát használ fel, ha a háztartás nincs elektromos fűtéssel terhelve. Az elektromos autó feltöltése jelentősen megnöveli az összeget, de figyelembe véve az alternatív üzemanyagköltségeket, Ön nyer.

AZ ÜZEMANYAG ára ismét egyenletes ütemben emelkedett az egy évvel ezelőtti korona válság okozta gödör óta. Ugyanakkor az elektromos autók népszerűsége folyamatosan növekszik.

Valóban mennyibe kerül egy elektromos autó feltöltéseHelen finn energia cég összehasonlítása azt mutatja, hogy a háztartásban található elektromos készülékek közül messze egy autó fogyaszt a legtöbbet.

A Helen szerint egy elektromos autó átlagos fogyasztása évente körülbelül 2800 kilowattóra. Az elektromos autót általában otthoni elektromos autó töltővel töltik, és euróban ez körülbelül 420 eurós növekedést jelent a villanyszámlában, ha az autót csak a hátsó udvaron töltik fel.

A gyakorlatban a töltés a munkahelyen és a nyilvános töltőállomásokon is történik, ilyenkor a teljes költség valamivel magasabb lehet.

Az autót jellemzően éjszaka töltik otthon, és az áramszolgáltatási szerződéstől függően az éjszakai töltésen többet spórolhat, mint a nappali töltésen.

Marko Saarenketo, már rutinos használó, mivel 2015-ben szerezte meg az első elektromos autó környezetvédelmi okokból. Pénzügyileg is ésszerű döntés volt az elektromos autó vásárlása Saarenkedo számára, mivel számításai szerint évente mintegy 6–7 000 euró energiaköltséget takarít meg a belső égésű motorral szerelt autóhoz képest. A Saarenkedo számlái szerint a havi megtakarítás körülbelül 500 euró.

– Az elektromos autó vezetése körülbelül 2–2,5 euróba kerül 100 kilométerenként. Az átlagos megtakarítás havi 500 euró felett van, mondja Saarenketo.

Azt mondja, hogy egy tipikus otthoni áram tarifa árával csökkentette az árat. A töltőállomásokon az áram ára változó: ingyenes lehet az ügyfél számára, vagy lényegesen többe kerülhet, mint az otthoni áram, például 6 euró 100 kilométerenként.

Saarenketo azt mondja, hogy általában otthon vagy a munkahelyén tölti be autóját, útközben csak szükség esetén. Gyakran nincs szükség rá, hiszen könnyen megközelítheti a Viitasaari nyaralót Tampere városából körülbelül 300 kilométerre autóval. Szükség esetén a 15 perces gyorstöltés körülbelül 150 kilométerrel hosszabb akkumulátor-élettartamot biztosít.

Saarenkedo első elektromos autója egy Nissan Leaf volt, kicsi 24 kWh -s akkumulátorral, amely alig tudott hosszabb távolságokat megtenni. Ma egy Volkswagen ID.4 Pro Performance 77 kWh elektromos autóval közlekedik, és évente körülbelül 40-60 ezer kilométert fut.

– Ez egy nagy autó, különösen a belsejét tekintve, és a fogyasztása valamivel magasabb, mint a korábbi elektromos autóim. Télen még nem vezettem, de az egész éves fogyasztást 100 kilométerenként 17-18 kilowattóra becsülöm.

– Ha évente 50 000 kilométerre példaként számolom, akkor évente körülbelül 8750 kilowattóra villamos energiát használnak fel, de az elektromos autó töltése kis veszteséget is okoz, így reálisabb az elektromos áramra gyakorolt ​​hatást számítani számla értéken például 10 500 kilowattóra alapján. A tipikus otthoni villamosenergia -áron eltöltött idő körülbelül 1260 eurót jelent évente, vagy havi 105 eurót, és most szem előtt kell tartania, hogy sok a vezetett kilométer.

Ma Saarenketo lakóházban él, de azt mondja, hogy amikor családi házban lakik, alig vette észre a villanyszámla növekedését. Szerinte egy elektromos autó fogyasztása „zajba” fulladt.

– Az elektromos motorozás különösen könnyű és olcsó motorozás, mindaddig, amíg az otthoni töltést elintézték.

Különösen az elektromos autók kényelmét hangsúlyozzák a városi vezetésben.

– A jelenlegi autó azzal a kellemes tulajdonsággal is rendelkezik a sokat autózók számára, hogy az időszakos karbantartása kétévente futásteljesítmény-korlátozás nélkül történik.

A Saarenketo üdvözli az Európai Bizottság azon célját, hogy növelje az elektromos autók töltési pontjainak számát, de reméli, hogy a növekedés szankciók nélkül sikeres lesz.

– Bár az új elektromos autók hosszú működési távolsága és otthoni töltése miatt az elektromos autót közel sem töltik fel annyira az otthonon kívül, mint amennyire a belsőégésű motorokat tankolják, továbbra is nagy szükség van több gyors töltőpontra és még sok másra töltőpontok.

Finnországban az elektromos autók töltőpontjait, különösen társasházakban, nemrégiben gyorsuló ütemben telepítették. A töltőpontokat különösen a nagyvárosokba telepítik, ahol az elektromos autók részesedése az autóparkban magasabb, mint az ország többi részén.

Sajnos a vállalatok szerint a nagy szolgáltatók nem telepítettek olyan lelkesen töltőállomásokat, mint a társasházak.

A parkolóhelyek és a gazdasági helyzet mellett a társasházak  elektromos főközpontjának kapacitása olyan kérdések, amelyeket figyelembe kell venni a szerelési munkálatok megkezdése előtt.

– Tapasztalataink szerint például sok lakásszövetkezetben nem kell növelni az előfizetés méretét, a jelenlegi méret elegendő. Gyakran az intelligens terheléskezelés elegendő a töltési teljesítmény egyenletes elosztásához, amikor az autókat egyszerre töltik.