A webshopos fizetések sikere, gyorsasága és biztonsága kulcsfontosságú minden vállalkozás számára. Ha az egész tranzakció mindössze néhány másodpercet vesz igénybe, ráadásul az érzékeny adatok biztonsága miatt sem kell aggódnia az ügyfélnek, az nagymértékben növeli az ügyfélélményt és a vásárlási hajlandóságot is.
Az online fizetés utat tör magának
A fizetési szolgáltató kiválasztása ma már az egyik legfontosabb teendő a webáruházak életében. Rengeteg ajánlat érhető el, de nem mindegy, hogy végül melyiket fogjuk használni. A BizPay által elérhető Worldline szolgáltatások a legjobbak közé tartoznak a piacon.
Az egyes online fizetési megoldások között hatalmas különbségek lehetnek. Olykor egy apróságon is múlhat az, hogy egy látogatóból sikerül-e vásárlót faragni. Ha egy potenciális ügyfél a webshopban a bankkártyás fizetési módot választja, átkerül a bank vagy a fizetési szolgáltató biztonságos fizetőoldalára.
Meg kell adnia a bankkártya számát, lejárati idejét és a CVC/CVV kódot, esetleg ki kell választani a már korábban eltárolt kártyát. Ha ez megtörtént, a fizetési mód egy valós idejű engedélyezésen megy keresztül. Ellenőrzik a kártyaadatok helyességét, a fedezetet és a vásárlási limitet is. Ha minden rendben van, a bank zárolja az összeget a kártyán, a terhelés pedig rövid időn belül megtörténik.
A folyamat így elmagyarázva viszonylag egyszerűnek tűnhet, de vannak olyan fizetési hibák, amelyekkel gyakran találkozhatunk. Természetesen mindegyikre van elérhető megoldás. A legtöbbször a hibásan megadott kártyaadatokkal fogunk találkozni. Ilyenkor elég egy figyelmeztető üzenetet küldeni a vásárlónak, hogy ellenőrizze az információkat. Erős ügyfélhitelesítést kell használni az EU PSD2 irányelve szerint. Ez lehet egy SMS-ben küldött kód vagy a banki alkalmazáson keresztül történő jóváhagyás. A Google Pay és Apple Pay a legtöbbször biometrikus módszert vagy PIN-kódot használ.
Hogyan kezeljük a sikertelen tranzakciókat?
Az is egy gyakori kihívás a webáruházak számára, ha a vásárló fizetés közben hibaüzenetet kap. Ha minden adat helyes, akkor a bankkártya-kibocsátó bankot kell keresni, hogy az elutasítás okát megismerjük.
A kereskedőnek is érdemes kapcsolatba lépnie a fizetési szolgáltatóval, hogy történt-e bármilyen technikai hiba, biztosítani tudják-e a tranzakció zavartalan végrehajtását. Ezért is fontos odafigyelni arra, hogy melyik fizetési szolgáltatót választjuk, mivel ha a vásárlók több fennakadást is tapasztalnak a fizetés során, az a bevétel csökkenését is eredményezheti.
A biztonság az egyik legfontosabb
Az online tér tele van veszélyekkel. Rengeteg csaló keresi a lehetőséget arra, hogy a legérzékenyebb adatokhoz hozzáférjen. Ezért is kell gondoskodni arról, hogy a webshop hatékony biztonsági intézkedésekkel rendelkezzen, mint amilyen az SSL tanúsítvány és a PCI-DSS szabványnak megfelelő adatkezelés.